Sailor Moon på svenska
Forum
Om sidan
Aktuellt datum och tid: mån 01 jun 2020, 18:48

Alla tidsangivelser är UTC+02:00 Europe/Stockholm

Ny tråd  Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida Föregående 1 2 3
Författare Meddelande
InläggPostat: lör 07 mar 2020, 22:25 

Citat:
Väntat på forstsättningen, så undrade vad som hänt ;)
Citat:
Vadå för den här gången, vad betyder det?
Det betyder att jag bara har fjorton avsnitt och har trots försök inte lyckats få tag på resten :( Jag tar tacksamt emot information om var det finns mer.
(Men kul att ni gillar mina yuri-fyllda observationer!)

InläggPostat: tis 10 mar 2020, 21:07 

En kompis lånade ut sina gamla videoband, så nu är det bara att köra på i ca 5 avsnitt till!

Episode 16

-'Varje flickas högsta dröm' är tydligen en 'underbar vit bröllopsklänning'. Trodde att nya Pokemon stod högre upp på den listan.

-ILJM att syslöjd i Japan lärs ut i klassrummet. Inga symaskiner i sikte. Eleverna sover dessutom :( Vad är det för fel på det här klassrummet!? Syslöjd är ju bästa lektionen!

-Enlight Umino: "Fröken Higura som verkligen vill gifta sig är 34 år och fortfarande singel" Håhåjaja, Jultårta på ingång. Jag undrar om 'verkligen vill gifta sig' var med i originalet, eller las in för att visa att det är Higura och inte omvärlden som vill att hon skall gifta sig. Pressen på att gifta sig tidigt i Japan är/var hög. 25 års ålder ansågs en gång vara bäst-före datum för en kvinna.

-..Och där kom det. Annie: "Mitt mål är att försöka gifta mig när jag är 25!" Jag misstänker att originalet löd 'Före 25'...

-Fröken Higura träffar Haruna. Haruna verkar lite väl performativt uppspelt och övertrevlig över Higura's stundande bröllop. Haruna har nog varit olyckligt kär i Higura väldigt länge, och nu döljer hon sina känslor så gott hon bara kan.

InläggPostat: fre 13 mar 2020, 12:33 

Episode 17

-En av flickorna i Annie's klass låter som Frk. Haruna. Dvs som en 60-åring.

-Gohon-gi är ytterligare en stadsdel som jag aldrig hört talas om.

-Annie försöker få Ami att skolka från sina lektioner. Annie: "Det finns annat i livet än att plugga, du kastar bort hela din ungdom!" Annie, vet du vad en tigermamma är för något? Amy svarar mycket lugnt och utan att bryta en min: "Jag tycker att det bästa jag kan göra med min ungdom är att studera." Amy = Boss <3

-Rai till de andra flickorna på autografjakt: "Är ni inte bra billiga nu." Funkar detta ens på Svenska? Jag kan förstå den Japanska termen då 'yasui' betyder både 'billig', 'enkel' och 'lat' om jag minns rätt.

-Nephrite som tjafsar med stjärnmagi ser grymt stilig ut i det här avsnittet. Dock att hans plan är att få en kille att ta bilder av 'vackra unga flickor' med förtrollad kamera..

-Annie lagar sin trasiga baddräkt genom att sy på en massa rosetter. Jahaaaa, så det var såhär den mytomspunna baddräkten blev till. 'mytomspunnen' då den återfanns i en massa Sailor Moon klippdockor. Jag ville hemskt gärna ha en, men en 'söt' baddräkt var av någon sjuk anledning svår att hitta åt en 8-åring.

-Den här demonen liknar närmast en alien/Eva. Ordentligt sliskig. Vem släppte in Anno?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd  Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida Föregående 1 2 3

Alla tidsangivelser är UTC+02:00 Europe/Stockholm